La lectura del llibre aquest és una manera didàctica i
entretinguda per tal que els xiquets puguen aprendre els noms dels vents més
importants, dels oficis que poden tindre en un futur o que molta gent del seu
entorn te i pugan saber a que es dediquen, dels instruments musicals... ja que
d’aquesta manera els xiquets s’ho pasaran be llegint i és una altra manera
d’aprendre. És a dir, si els xiquets es lligen aquest llibre de poesies podran
aprendre conceptes importants i retindran millor els conceptes que s’expliquen
que en una classe on el mestre es limita a donar els conceptes importants.
En el llibre que tractarem al llarg d’aquesta ressenya es
desenvolupen una sèrie de conceptes propis dels xiquets més menuts, com poden
ser els vents que troben, quines son les seues característiques. Uns altres
temes com poden ser la natura i els elements que ens podem trobar en aquesta, la
música i alguns dels instruments més significatius, explicar alguns dels oficis
que l’autor del llibre pensa que són més interessants per als xiquets i per
últim algunes de les parts del cos que els xiquets més coneix.
Durant tot el llibre es presenta una sèrie d’informació sobre
diferents aspectes, fent-los en forma de poesia, de tal manera que els xiquets
pugan disfrutar de la lectura del llibre i, a la mateixa vegada, aprendre
conceptes importants. En primer lloc es presenten els diferents tipus de vents
que podem trobar-nos, com son el xaloc, el gregal, tramuntana, migjorn, ponent,
llebeig, llevant i mestral. D’aquesta manera, s’expliquen aquestos tipus de
vents, donant les característiques principals. Després comenten alguns dels
elements de la natura que el xiquet ja coneix como són l’arena, el sol, la
lluna i la pluja, d’una manera entretinguda per tal d’exposar alguns conceptes
relacionats. Relacionat amb el concepte de la música, s’expliquen alguns
elements per exemple el nom de les notes, i alguns instruments com poden ser
arpa, oboé, trompeta, viola, dolçaina i flauta, explicant en el poema les
diferents característiques dels instruments que es van desenvolupant. A
continuació, passen a exposar alguns dels oficis que als xiquets més com poden
ser el de bomber, controlador aeri, futbolista, periodista entre altres. I per
últim, s’expliquen dos parts del cos molt importants per a la vida com són els
ulls i les mans. Pel que fa a l’estructura organitzativa del llibre, esta
separat en els cinc temes principals, que són els vents, la natura, la música,
els oficis i el cos. Dins d’aquestos, tenim diversos apartats en els quals es
treballarà temes més específics desenvolupats anteriorment, és a dir, dins d’un
tema general, tracten altres temes més específics.
Segons el meu punt de vista, aquest llibre és un bon exemple per
tal de que els xiquets pugan ser conscient de que el aprenentatge no es limita
a l’aula i a les classes teòriques que el professor desenvolupa en el lloc de
l’escola, sinó que existeixen diferents formes d’aprenentatge com poden ser les
excursions, la lectura d’alguns llibres interessants. Mitjançant la
lectura d’aquest, totes aquelles persones que pugan llegir-lo es podran fer la
idea de que la poesia no és sempre avorrida, sinó que segons el llibre que
tries pots donar-te de que la lectura, encara que siga poesia, pot ser molt
animada i motivadora per a seguir llegint.
Com a conclusió, m’agradaria dir que hem d’inculcar des de que els
xiquets son xicotets que la lectura no es limita únicament a narrativa, sinó
que també hi ha molts llibres de poesia interessants i que poden llegir per tal
d’entendre alguns conceptes importants, ja que l’aprenentatge no nomes es
limita a les classes magistrals que els mestres poden desenvolupar en el aula.
Els llibres i moltes vegades els llibres de literatura et mostren alguns
coneixements importants. I de molts llibres podem extraure una petita conclusió
i també podem trobar una moralitat de tot conte per tal de que el xiquet es
faça en l’àmbit de la lectura i tinga eixa hàbit.
Pau García-Serra Romero
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada