diumenge, 4 de juny del 2017

Ressenya lectura lliure: Poemes per descobrir el món




El títol del llibre que a continuació començaren a ressenyar és “Poemes per descobrir el món”, que com es reflecteix en el títol del mateix és un llibre dedicat a la poesia, on podem trobar una sèrie de poemes relacionats tots amb un tema principal o amb diversos, com és aquest el cas. L’autor del llibre és Miquel Juan Garcia, va nàixer a Xàtiva l’any 1960. Miquel és mestre i professor de música i actualment dirigeix l’Orquestra Salvador Giner i la Coral Giner de la Societat Coral el Micalet de València, així com l’Orfeó de Massanassa. Ha publicat diversos contes per a xiquets (El tresor del Castell de Xàtiva, La Cova de la mà negra de l’Alcúdia de Crerspins) així com una diversa i ampla gama de poesia en llibres de festes de diversos pobles i cuitats. Aquest llibre es va editar en Algemesí (València), i la primera edició d’aquest va ser en Abril de 2011, en la editorial Andana Llibres SL.
La lectura del llibre aquest és una manera didàctica i entretinguda per tal que els xiquets puguen aprendre els noms dels vents més importants, dels oficis que poden tindre en un futur o que molta gent del seu entorn te i pugan saber a que es dediquen, dels instruments musicals... ja que d’aquesta manera els xiquets s’ho pasaran be llegint i és una altra manera d’aprendre. És a dir, si els xiquets es lligen aquest llibre de poesies podran aprendre conceptes importants i retindran millor els conceptes que s’expliquen que en una classe on el mestre es limita a donar els conceptes importants.
En el llibre que tractarem al llarg d’aquesta ressenya es desenvolupen una sèrie de conceptes propis dels xiquets més menuts, com poden ser els vents que troben, quines son les seues característiques. Uns altres temes com poden ser la natura i els elements que ens podem trobar en aquesta, la música i alguns dels instruments més significatius, explicar alguns dels oficis que l’autor del llibre pensa que són més interessants per als xiquets i per últim algunes de les parts del cos que els xiquets més coneix.
Durant tot el llibre es presenta una sèrie d’informació sobre diferents aspectes, fent-los en forma de poesia, de tal manera que els xiquets pugan disfrutar de la lectura del llibre i, a la mateixa vegada, aprendre conceptes importants. En primer lloc es presenten els diferents tipus de vents que podem trobar-nos, com son el xaloc, el gregal, tramuntana, migjorn, ponent, llebeig, llevant i mestral. D’aquesta manera, s’expliquen aquestos tipus de vents, donant les característiques principals. Després comenten alguns dels elements de la natura que el xiquet ja coneix como són l’arena, el sol, la lluna i la pluja, d’una manera entretinguda per tal d’exposar alguns conceptes relacionats. Relacionat amb el concepte de la música, s’expliquen alguns elements per exemple el nom de les notes, i alguns instruments com poden ser arpa, oboé, trompeta, viola, dolçaina i flauta, explicant en el poema les diferents característiques dels instruments que es van desenvolupant. A continuació, passen a exposar alguns dels oficis que als xiquets més com poden ser el de bomber, controlador aeri, futbolista, periodista entre altres. I per últim, s’expliquen dos parts del cos molt importants per a la vida com són els ulls i les mans. Pel que fa a l’estructura organitzativa del llibre, esta separat en els cinc temes principals, que són els vents, la natura, la música, els oficis i el cos. Dins d’aquestos, tenim diversos apartats en els quals es treballarà temes més específics desenvolupats anteriorment, és a dir, dins d’un tema general, tracten altres temes més específics.
Segons el meu punt de vista, aquest llibre és un bon exemple per tal de que els xiquets pugan ser conscient de que el aprenentatge no es limita a l’aula i a les classes teòriques que el professor desenvolupa en el lloc de l’escola, sinó que existeixen diferents formes d’aprenentatge com poden ser les excursions, la lectura d’alguns  llibres interessants. Mitjançant la lectura d’aquest, totes aquelles persones que pugan llegir-lo es podran fer la idea de que la poesia no és sempre avorrida, sinó que segons el llibre que tries pots donar-te de que la lectura, encara que siga poesia, pot ser molt animada i motivadora per a seguir llegint.
Com a conclusió, m’agradaria dir que hem d’inculcar des de que els xiquets son xicotets que la lectura no es limita únicament a narrativa, sinó que també hi ha molts llibres de poesia interessants i que poden llegir per tal d’entendre alguns conceptes importants, ja que l’aprenentatge no nomes es limita a les classes magistrals que els mestres poden desenvolupar en el aula. Els llibres i moltes vegades els llibres de literatura et mostren alguns coneixements importants. I de molts llibres podem extraure una petita conclusió i també podem trobar una moralitat de tot conte per tal de que el xiquet es faça en l’àmbit de la lectura i tinga eixa hàbit.


Pau García-Serra Romero


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada