Pla lector: És el disseny d’una actuació
destinada a afavorir la competència lectora de l’alumnat i el gust per la
lectura.
Per
poder desenvolupar eficientment les competències comunicatives dels estudiants,
és necessari plantejar un projecte global que implique les diferents àries i
etapes del procés pedagògic. El pla lector escolar consisteix en un conjunt
d’estratègies ideades per a la millora de la competència lectora i el
desenvolupament del hàbit lector entre l’alumnat. Ha d’incloure diferents
activitats i tractar el tema des de diversos angles, que permetin complir els
objectius plantejats. Cada pla lector s’adapta a cada centre educatiu, però en
general coincideixen en que volen potenciar el desenvolupament de la
competència lectora, fer que els estudiants siguen capaços de comprendre,
reflexionar i interpretar textos, fer participar en el programa tant als
docents com a les famílies per a treballar junts en un objectiu comú i poder
fer aplegar als més xicotets un únic missatge sobre el gran valor de la lectura,
integrar en el procés de l’ensenyança de les diferents àrees del currículum la
lectura com a eix principal i fomentar l’ús de les biblioteques escolars com a
espais dinàmics per al desenvolupament de la competència lectora i
convertir-les en un centre de formació i documentació o punt de trobada per a
tota la comunitat educativa.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada