dimarts, 28 de març del 2017

Autobiografia literària PMG

Paula Molins Gasca
Formació Literària
2on B, Magisteri
AUTOBIOGRAFIA LITERÀRIA
En relació amb les meues experiències literàries, tinc la sort de poder dir que començaren a una edat molt primerenca.
A la meua casa, principalment gràcies a l’aportació de la meua mare sempre ha hagut un hàbit de lectura. Aleshores això va fer que jo m’interessara i fera esforç en aprendre ràpid a llegir.
També recorde amb molta il·lusió com de vegades el meu bon comportament era premiat amb algun llibre infantil amb boniques il·lustracions, en comptes d’un altre tipus de premis.
Pense que els meus primers hàbits de lectura foren amb els llibres del famós “Teo”. “Teo descubre los animales” i “Teo y su cumpleaños”. Com jo solia dir, eren llibres amb molts dibuixos i poca lletra.
El pas a l’educació primària va ser molt important per a mí, ja que a ma casa mai s’havia parlat valencià perquè la meua mare es de Saragossa, i començar primer va permetre el meu contacte amb el valencià. Com a anècdota d’aquests anys, a la classe contàvem amb una petita biblioteca de la que trèiem llibres per a llegir a casa totes les setmanes. Un dia, al agafar el llibre em vaig equivocar i vaig traure ú en valencià anomenat “L’equip dels rosegons”. Vaig aplegar a casa molt trista i preocupada perquè no tenia el nivell suficient de valencià per a realitzar eixa lectura. Recorde a ma mare i a mi tota aquella vesprada llegint juntes el llibre amb el vocabulari de valencià al costat fins que aconseguirem acabar-ho.
La meua primària va estar acompanyada de petites lectures que em posaven al col·legi i les que triava jo a ma casa. Aquests hàbits crearem en mi un gran gust per la creació de contes i narracions.
Per gust propi recorde com jo a casa m’inventava històries que escrivia i tot tipus de texts literaris que me demanaven a classe notava que cada vegada m’agradava més llegir i escriure.
Durant els quatre cursos de la ESO n’hi hagueren tres tipus de lectures per a mi: les que em costaven una barbaritat de llegir i acabava odiant, les que passaven desapercebudes i no tenien cap impacte en mi i les que me feien gaudir i m’arribaven al cor.
D’estes últimes voldria destacar una gran escriptora de literatura juvenil, Laura Gallego. M’apassionaven les seues lectures com per exemple la trilogia “Cròniques de la Torre” i “La hija de la noche”.
També voldria agrair l’aportació que va fer Paco Mompó al meu gust per la literatura valenciana. Ell es escriptor de tot tipus de novel·les i poesia i a més a més el nostre professor de valencià en la ESO i en batxillerat. Llegirem llibres com “Uendos” o “Els ulls del llac”.
El fet de que durant aquests cursos algunes lectures obligatòries no m’agradaren i la falta de temps per a llegir lliurement em va allunyar un poc de la literatura però quan vaig a arribar a batxillerat puc dir que el meu gust literari va patir una “maduració”. Vaig començar a llegir llibres clàssics de la literatura i a gaudir-los.
En segon de batxillerat vaig cursar una de les meues assignatures favorites, literatura universal en la que vaig llegir obres com “La metamorfosi”, “Edipo rey”, “Madame Bovary” o Hamlet.
Actualment ja dispose de temps per a llegir per voluntat pròpia i continuar gaudint d’un gran varietat de tipus de llibres.
Per a mi la literatura sempre serà una gran font de coneixement i de vegades un viatge d’escap de la realitat i per a la imaginació.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada