dilluns, 27 de març del 2017

Autobiografia Javi

JAVIER GONZÁLEZ RODRÍGUEZ
FORMACIÓ LITERÀRIA
2on B - MAGISTERI
AUTOBIOGRAFIA LITERÀRIA


Les meues experiències amb la literatura van començar quan jo tenia aproximadament uns tres anys quan ma mare ens contava als meus germans i a mi contes abans de anar a dormir. Quasi sempre escollia llibres de Disney perquè a tots ens agradaven molt les histories que contava, a més, gaudia molt veient les il·lustracions que apareixien en els llibres, ja que jo no sabia llegir i era el que mes em cridava l’atenció.

En un principi, em va costar moltíssim aprendre a llegir, perquè pensi que no trobava significat a les paraules que llegia i per això se’m feia molt llarga la historia que intentava comprendre. Vaig començar a interessar-me mes per la lectura als cinc anys, quan vaig anar adonant-me del que em contaven els llibres. Quan vaig passar a primària l’esperit lector va anar creixent en mi i ningú em parava. Totes les setmanes anava a la biblioteca del meu col·legi i sacava un llibre, a mes dels que em manaven a classe. M’anrecorde que en un curs em vaig llegir el mateix llibre tres vegades, la il·lusió era un fet que em va atrapar durant tota la meua etapa de escolarització en primària.


Aquesta il·lusió va desaparèixer a poc a poc quan vaig arribar a l’ESO on la llibertat es va convertir en obligació y la il·lusió en desgana. M’obligaven a llegir un llibre per a llengua  castellana, altre per valencià i un altre per anglès. Al ser llibres obligats no m’agradava molt llegir-ho-s i a poc  a poc vaig perdre l’afició.


Quan vaig terminar l’etapa escolar vaig començar a trobar de nou llibres interesants i vaig retornar a poc a poc amb l’afició, fins a dia de hui que continue llegint els llibres que vaig trobant i que em criden l’atenció.

Com a futur mestre, tinc molt clar que no obligaré als meus alumnes a llegir algun títol en concret sinó que podran escollir ells mateixos ja que es troben en edat de enamorar-se de la lectura i no podem imposar res.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada