GÈNERE
DRAMÀTIC
Els
ensenyants han de conéixer que hi ha diversos tipus de gèneres literaris, si si
conegueren les característiques d’almenys u, seria més fàcil que comprengueren i escrigueren textos del
mateix gènere literari.
L’ensenyament
a l’escola ha de ser el més complet possible. Els Mestres haurien de conéixer
els principals gèneres literaris i els que no ho són i anar més enllà de les
normes de cadascun.
La
literatura és com la vida i les époques, evoluciona en els anys i per això, les
normes no són rígides, sinó tot el contrari, són flexibles i a més a més, les
marquen la societat i els individus que volen o requereixen els propis
individus en cada moment.
El
gènere dramàtic també pot anomenar-se “gènere discursiu” (Glòria Bordons, 2003),
pertany al grup dels conversacionals, textos teatrals, entrevistes i seu
pertany al segle XIX. (Wikipedia, 2017). A través del diàleg dels personatges,
representa algun episodi o conflicte de la vida dels éssers humans.
Els
seus trets més característics són la utilització del diàleg i que no apareix la
figura del narrador. Està destinat a ser representat, com ja està explicat
anteriormente,abraça tot allò que s'ha escrit per al teatre. A més, posseïx una
estructura narrativa prou rígida, dividida en tres parts. Presentació o
exposició, nus o desenvolupament i finalment, el desenllaç.
Al inici
de l'obra que pertany a la presentació, habitualment és la de major extensió i
també coincidix amb el moment on la trama es complica. Aquesta part té el nom
de clímax (conflicte). Quan el problema és resolt, arriba el moment del
desenllaç. Ací es planteja el desenrotllament de l'obra.
L'estructura
externa del teatre està composta per diferents actes marcats per les accions
principals dels personatges i les escenes on estos apareixen i el temps de les
quals és menor que els actes. (Paola De Nigris, 2009)
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada